Innovatieprijs 2025
VLARIO wil de innovatie in het gemeentelijke waterbeheer en de riolering stimuleren door een podium te bieden waar organisaties (bedrijven én overheden) hun innovatie kunnen tonen door middel van een prijsvraag. De inzendingen worden getoond op de website van VLARIO en de daarvoor genomineerde inzendingen worden gepresenteerd tijdens de VLARIO-dag. De deelnemers van de VLARIO-dag kiezen de innovatie van het jaar.
Voorwaarden aanmelding
Inzendingen voor de VLARIO-innovatieprijs moeten voldoen aan de volgende voorwaarden:
- De indiener van de innovatie is lid van VLARIO en betrokken bij de innovatie;
- De innovatie kan een visie, concept, product, een dienst, proces of een project zijn die een bijdrage levert aan de uitvoering van de gemeentelijke watertaken of een verandering teweeg brengt in de bouwsector (afval-, hemel- en/of grondwater, circulair water, blue deal, grijswaterrecuperatie,…);
- Medewerkers van VLARIO en de bij de organisatie van de VLARIO-innovatieprijs betrokken personen zijn uitgesloten van deelname.
- 1 inzending per bedrijf/organisatie.
Inzending
Innovaties dienen uiterlijk maandag 30 december 2024 per e-mail te zijn ontvangen door VLARIO, e-mail: info@vlario.be met vermelding ‘Innovatieprijs 2025’. De inzending bestaat uit:
- De naam van de innovatie in maximaal 40 tekens (in mail)
- De naam van de inzender(s) in maximaal 40 tekens (in mail)
- Een aparte korte beschrijving van de innovatie in maximaal 400 tekens (samenvatting – in mail)
- Een afbeelding die de innovatie weergeeft (zonder logo’s of namen)
- Een aparte pdf van maximaal twee A4 pagina’s (inhoud vrij te bepalen)
De beschrijvingen beschrijven de innovatie en niet de organisatie. Elke inzender krijgt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging.
Stemprocedure
De deelnemers van de VLARIO-dag kiezen de winnaar. De stemming wordt begeleid door een stemcommissie. De uitspraken van de stemcommissie zijn bindend.
Reglement innovatieprijs 2025